Even tarina

Olen aina ollut liikunnallinen, lajeja on ollut laidasta laitaan, mutta kuntosali on aina ollut vähän pimennossa. Olin Markkuun yhteydessä saliohjelman ja ruokavalion tiimoilta, sillä aiemmin kun kävin salilla, ei ruokavalio ja treenimäärä kohdanneet. Söin mitä sattuu, milloin sattuu.

Aloin treenaamaan kahdesta kolmeen kertaa viikossa, ja söin ohjeen mukaan. Eka tuntui siltä että muutoksia ei näy kehossa, mutta sitten kun vertasi ennen jälkeen- kuvia niin eron huomasi selvästi. Lemppariliike oli kaikki käsiin ja yläselkään kohdistuvat liikkeet, ja sieltä sen eron huomaa eniten. Nälkä kasvaa syödessä, ja nyt haluan vieläkin isommat lihakset selkään ja käsiin. Toki jalkapäiviä ei saa unohtaa etten ole kohta kuin lihapulla grillitikussa.

Ruokavalion muutoksen huomasi heti ensimmäisen viikon jälkeen; olo oli energisempi ja kevyempi, ennen tuntui todella tunkkaiselta. Kun tuli seurattua kalorimääriä, tajusi kuinka paljon turhia kaloreita tuli syötyä esim.nälkäisenä. Aamun kun aloitti ravitsevalla ja terveellisellä aamupalalla, sillä jaksoi pitkälle.

Ruokailurytmin säännöllisenä pitäminen oli aluksi hankalaa kun oli tottunut syömään sitten kun kerkeää, vaikka nälkä olisi ollut jo monta tuntia. Nytkun rytmitti töissä tauot yms. sen mukaan että sai tasaisesti ravintoa, ei nälkä päässyt yllättämään.

Markun treenattavana olemisessa parasta oli se, kun joka viikko tuli viesti ’Miten meillä menee tällä viikolla?’ Se asetti pientä painetta treenien suorittamiseen, koska ei kehtaa valehdella kun toinen noin muistaa viestillä. Ruokavalio ja saliohjelma muuttui tasaisesti, ettei lihakset ja mieli kerenneet tottua samoihin liikkeisiin ja ruokamääriin.

Olen ylpeä siitä, kuinka hyvin me saatiin saliohjelmat sunmuut selville, vaikka välimatkaa oli sen 500 km. Täyden kympin personal trainer ottaen huomioon sen, kuinka tuore Markku on tällä alalla. 🙂